Webinaari pe 6.4.2018: Aikuisten perustaitojen osaamismerkit

Tervetuloa perjantaina 6.4.2018 klo 9-11 webinaariin, jonka aiheena on osaamismerkit aikuisten perustaidoissa.

Mitä osaamismerkit oikein ovat, mitä merkitystä niillä on ja onko niistä hyötyä? Miten osaamismerkeillä voidaan tukea aikuisten perustaitojen karttumista?

Webinaari on tarkoitettu kaikille perustaitojen oppimisesta ja kouluttamisesta kiinnostuneille. Perustaidoilla tarkoitetaan luku-, kirjoitus-, numero- ja tietoteknisiä taitoja, joita aikuinen tarvitsee työssä, opinnoissa ja arjessaan. Maksuttoman webinaarin järjestää TAIKOJA-koordinaatiohanke.

Linkki webinaariin: bit.ly/taikojawebinaari tai https://eu.bbcollab.com/guest/5682abfa4553475fa98ed7ec7bf457f3.

Ei ennakkoilmoittautumista. Kokoustila avataan klo 8.30. Mikäli et pääse paikalle perjantaina 6.4., ei huolta, sillä webinaari nauhoitetaan ja laitetaan jakoon TAIKOJAn sivustolle https://taikoja.fi.

Ohjelma:
klo 8.30 – 9 sisäänkirjautuminen ja asetusten tarkistaminen
klo 9.00 webinaari alkaa. Ohjelmassa mm. keskustelua osaamismerkeistä

Webinaarin ohjelmassa:

• Alustuksen”Open Badges -osaamismerkit ja elinikäinen oppiminen” pitää Eric Rousselle, Chief Innovation Officer ja Partner Discendum Oy:stä
  • Paneelikeskustelu, jossa osaamismerkkiasiantuntijat keskustelevat osaamismerkeistä. Mukana paneelissa ovat kehittämispäällikkö Johanna Salmia ja lehtori Jaana Nuuttila HAMK:sta, asiantuntija Lotta Pakanen Opintokeskus Siviksestä ja lehtori Oona Haapakorpi Omniasta.
  • Lisäksi webinaarissa halutaan kuulla yleisön ajatuksia osaamismerkeistä aikuisten perustaidoista

Webinaari päättyy viim. klo 11.00.

Lisätiedot: Elise Nyyssönen, elise.nyyssonen@omnia.fi, 040 126 72 48.

Huomioitavaa webinaarin osallistujalle:
• Käytä langallista verkkoa, jos mahdollista.
• Käytä Chrome- tai Firefox-selainta, jos mahdollista.
• Sulje ylimääräiset ohjelmat – varsinkin sellaiset, jotka käyttävät video- ja äänilaitteita.
• Kuulet äänet parhaiten, jos käytät ulkoisia kaiuttimia tai kuulokkeita.
• Kytke ulkoiset video- ja äänilaitteet tietokoneeseen ennen huoneeseen kirjautumista.
• Jos et ole aiemmin käyttänyt Blackboard Collaborate-ohjelmaa, tutustu ohjatun toiminnon avulla äänen ja kuvan määrittelyyn.