Tony Torp mukaan DigiTaito-hankkeeseen

Digitaito

DigiTaito-hankkeen Tampereen tiimiin on liittynyt mukaan TAMK:n vanhempi lehtori Tony Torp. Tampereen koulutettaville on luvassa huipputason koulutusta, kun tämä ohjelmistotekniikan DI ja mobiiliteknologian monipuolinen osaaja saatiin mukaan.

Tony Torp

Mitä teet tällä hetkellä työksesi ja mikä on koulutuksesi?
Toimin Tampereen ammattikorkeakoulun lehtorina. Koulutukseltani olen tietotekniikan DI ja pääaineenani oli ohjelmistotekniikka, jota myös TAMKissa opetan päätyökseni. Muutaman vuoden olen ollut mukana myös hyvinvointiteknologian opetuksessa ja sitä kautta soteasiat ovat tulleet tutuiksi.

Millaisissa tehtävissä olet toiminut tähän mennessä?
Oma taustani on mobiiliteknologioissa. Oli mukana toteuttamassa ensimmäisiä Nokian älypuhelimia vuosituhannen vaihteessa. Sen jälkeen olen ollut alan kouluttajana eri puolilla maailmaa yliopisto- ja korkeakoulumaailmassa, teollisuudessa sekä lukuisissa mobiilikehitysprojekteissa. Nykyään työtehtäväni ovat lähinnä oman alan opiskelijoiden ja ammattilaisten kouluttamista.

Mikä on tehtäväsi DigiTaito-hankkeessa?
Luon koulutussisältöä digitalisaation ja teknologian näkökulmasta sekä pidän itse koulutuksia eri alueilla.
Millaisena näet digitaalisuuden merkityksen sote-maailmassa tulevaisuudessa?
Digitalisaatiolla on hyvin keskeinen rooli prosessien ja toimintatapojen uudistamisessa nyt ja tulevaisuudessa. Digitaalisuus luo tulevaisuudessa aivan uusia mahdollisuuksia ihmisten terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitoon. Tekoäly ja koneoppiminen sekä ylipäätään järjestelmien, palvelujen ja ohjelmistojen yhteen liittäminen internetin avulla avaavat paljon uusia, huikeita mahdollisuuksia sote-kontekstissa.