SANOMALEHTIVIIKKO innosti myös opiskelijoita lukemaan OMNIAssa

Yhteistyössä OMNIAn kirjastojen kanssa Espoossa vietettiin lukemiseen ja uutisten seurantaan innostavaa viikkoa tutustumalla eri opettajien johdolla Selkosanomiin ja myös ruotsinkieliseen versioon ”LL-lättläst” joiden julkaisusta vastaa Selkokeskus- suurkiitos Leealaura Leskelälle yhteistyöstä! Perustaito-testiä päästiin kokeilemaan myös sillä toisella kotimaisella ja sanomalehdistä oli saatavilla näytenumeroita oppilaitoksen kirjastoissa Leppävaarassa ja Kirkkokadulla. Toimittajille oli jo edellisviikon perjantaina tarjottu mahdollisuus EDUCA-messuilla tutustua lukiongelmiin ja/tai oppimista helpottaviin apuvälineisiin Erilaisten oppijoiden liiton standilla, ja vaikkei toimittajia pilvin pimein näkynytkään, oli haaste otettu mukavasti vastaan ja monet lehdet olivat viikolla huomioinneet perustaitoja ja lukemisen hankaluutta eri artikkeleissaan. (kuvanäyte Kirkkokadun kirjaston pöydältä/Tuija Siitonen)

Valeuutisiin liittyen jatkuu media-viikon teema joten pysykää tarkkana- kaikki mitä luette ei aina pidä paikkansa! 🙂