Sanna Keskikuru aloittaa DigiTaito-hankkeen Tampereen tiimissä

Digitaito

Tampereen DigiTaito tiimi täydentyy vanhustyön konkarilla, kun Sanna Keskikuru aloittaa tiimissä vuoden 2020 alussa.

Sanna Keskikuru

Mitä teet tällä hetkellä työksesi ja mikä on koulutuksesi?

Aloitan tammikuussa 2020 päätoimisena tuntiopettajana Tampereen ammattikorkeakoulussa sosionomi-koulutuksen parissa ja työskentelen myös DigiTaito-hankkeessa. Olen sosionomi AMK ja YAMK sekä Amo (ammatillinen opettaja). Minulla on myös tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto.

Millaisissa tehtävissä olet toiminut tähän mennessä?

Olen työskennellyt vuosia opetustehtävissä sosiaalialalla sekä pitkään sosiaali- ja terveysalalla etenkin vanhustyössä, jossa olen ollut mukana lukuisissa kehittämishankkeissa. Olen ollut toteuttamassa ja kehittämässä niin perinteisesti kuin etäyhteyksillä toteutettavaa kulttuurista vanhustyötä.

Mikä on tehtäväsi DigiTaito-hankkeessa?

Tampereen osahankkeessa toimin kouluttajana ja kehittäjänä. Vastuullani osahankkeessamme on lisäksi 360°-verkko-oppimisympäristön kehittäminen ja rakentaminen.  Oppimisympäristössä hoitoalan ammattilaiset voivat vahvistaa digitaalista ja teknologista osaamistaan. Oppimisympäristöön upotetaan myös sähköinen osaamisen arvioinnin työkalu, jota voidaan hoitoalan tiimeissä käyttää osaamisen kartoituksessa.

Mitä odotat DigiTaito-hankkeessa mukana olemiselta?

Odotan oivaltavia ja innostavia kohtaamisia, antoisaa yhteistyötä ja oppimisen iloa.

Mitä toivot omasta panoksestasi hankkeessa?

Toivon oman panokseni ja osaamiseni vahvistavan asiakasosallisuuden näkökulmaa ja tuovan uusia ajatuksia siihen, miten digitalisaatiota ja teknologiaa voidaan valjastaa asiakkaiden merkityksellisen arjen ja sosiaalisen toimintakyvyn vahvistamisessa.

Millaisena näet digitaalisuuden merkityksen sote-maailmassa tulevaisuudessa?

Digitaalisuus ja teknologia mahdollistavat ja tuovat tulevaisuudessa uusia ulottuvuuksia sosiaali- ja terveysalan työhön. Etäyhteydet tuovat myös asiakkaille uusia mahdollisuuksia osallistua rajoitteista huolimatta erilaisiin sosiaalista toimintakykyä tukeviin ja tuottaviin ryhmätoimintoihin ja vaikuttamisen mahdollisuuksiin. Nämä ovat arjen merkityksellisyyden ja hyvinvoinnin kannalta erittäin tärkeitä.