MUUTOS ON MAHDOLLISUUS – hankeperhe hyvin edustettuna Aulangolla ITK 19 -konferenssissa

Perustaidot ja niiden tukeminen kiinnostivat ITK-konferenssiosallistujia niin, että ständillä piti kiirettä ruuhkaksi asti.  Monet kävijät kokivat, että heidän ympäristössään, oli se sitten koulumaailma tai muu julkinen sektori, perustaitojen heikkeneminen on havaittavissa. Tarvetta hanketoimijoiden työlle koettiin olevan ja se sai kovasti kiitosta.

Standillä riitti kuhinaa

Hankeperheestä mukana olivat InPromptu, DigiTaito, Perustaidot haltuun, Taitotuunaajat ja Tahti. Myös Verkko haltuun, Noheva, Osaan!- ja toukokuussa aloittava Perusta-hankkeet vierailivat ständillä. Osastolla jaettiin Oppi-va, Osallisena verkossa ja Digitutor-hankkeiden esitteitä.

Pojat selvittivät testin täysillä pisteillä

Perustaitotestistä oli mukana messuversio, jossa oli viisi kysymystä.  Testiä tehtiin aktiivisesti ja hankkeista ja niiden toiminnasta haluttiin tietoa.Noin 90 eri organisaatiosta kävi vierailijoita tutustumassa TAITO–verkoston ESR-hankkeisiin.

Kirjoittaja: Virpi Raivonen, Turun ammattikorkeakoulu