InPromptun päätöswebinaari 11.3. Yhdessä yli digikuilun – tukea käden ulottuville

InPromptu

InPromptu-hankkeen päätöswebinaari pidetään torstaina 11.3.2021 klo 9–12. Ilmoittaudu mukaan!

Digitaidot ovat kansalaistaitoja, joita tarvitaan niin arjessa, opiskelussa kuin työssä. Tänä päivänä entistä kuumempi kysymys on, miten rakennamme maailmaa, jossa kaikki saavat apua ja tukea perustaitojensa kehittämiseen. Lisäväriä kysymykseen tuo, että liikumme jatkuvasti muuttuvassa digimaastossa ja tähtäämme liikkuvaan maaliin.

Suomen ainutlaatuisen laaja järjestö- ja yhdistystoiminta on hyvinvoivan kansalaisyhteiskunnan ytimessä. Yhdistykset tarjoavat tärkeitä palveluita ja kohtaamispisteitä niin toimintaan osallistuville kuin järjestäjille itselleen. Ne toimivat mainiona alustana myös digitaitojen opastukselle ja vertaisohjaukselle. Yhdistysten digitaaliseen osaamiseen panostaminen heijastuu parhaimmillaan hyvin laajalle.

Webinaarissa on luvassa asiaa perustaidoista, niiden merkityksestä sekä erilaisista mahdollisuuksista digikuilun ylittämiseksi. Webinaari on samalla InPromptu-hankkeen päätöstilaisuus. InPromptu-hankkeessa olemme matkanneet digitaitojen maailmassa lähes kolmen vuoden ajan. Webinaarissa jaamme myös kertyneitä oivalluksiamme ja avoimesti käyttöön otettavia materiaaleja itseopiskelun ja digiohjauksen tueksi.

Webinaari on maksuton ja pidetään Zoom-ympäristössä. Ilmoittautuneille lähetämme osallistumislinkin tapahtumaa edeltävänä päivänä. Tervetuloa mukaan!

Webinaarin ohjelma

9.00–9.15 Järjestäjien tervehdys!
Webinaarin johdattelijana Hanna Vuohelainen
InPromptu-hankkeen projektipäälikkö | TIEKE

9.15–10.00 Kohdataan verkossa – valmiimpana kohti tulevaa
Reija Salovaara | Kansalaistoiminnan ja viestinnän johtaja | Martat

10.00–11.00 Digitukea käden ulottuville
Millaisilla digitaidoilla pärjään tänään?
Merja Sjöblom | TIEKE
InPromptu-hankkeen satoa: Osaamiskirjasta Yhdistyksen huoltokirjaan
Mikko Eloholma ja Timo Simell | TIEKE
Pentti Peltola | HeTy
Venyttelytauko

11.00–11.45 Paneelikeskustelu: Miten pidämme kaikki digikyydissä mukana?
Siltoja avaamassa:
Merja Ahtikari | koulutusjohtaja | Suomen Diakoniaopisto