Etäisyys yhdistää - tietoa ja välineitä etätyöhön

Jouluruusu kukkii

Kevät yllätti toimistotyöntekijät ja tarjoaa lukuisia tilaisuuksia harjoitella etäosallistumista. Kokoukset, koulutukset ja rennommatkin jutusteluhetket onnistuvat virtuaalisesti, jos käytössä on sopivat välineet ja laitteet sekä hitunen oikeaa osaamista.

Opintokeskus Sivis, joka osallistuu myös TAITO-ohjelman hankkeisiin, toimii kansalaisjärjestöjen aikuisoppilaitoksena. Järjestöjen ja yhdistysten toiminta perustuu yhteisölliseen kohtaamiseen ja toinen toisiltaan oppimiseen. Miten tämä onnistuu välimatkan päästä?

Tässä Siviksen vinkkejä ja tietoa, joita kuka tahansa voi hyödyntää etätyöskentelyssä tai virtuaalitapaamisissa vaikkapa työtovereitten tai opiskelijaryhmän kanssa.

• Ilmoittaudu webinaariin, josta saat neuvoja mielekkyyden lisäämiseksi etätyöhön viimeistään to 2.4.! Siviksen ja Accenturen ajankohtaiswebinaari pe 3.4. klo 9.30-10.30: Palkitsevaa työtä etänä. Poikkeustilassa ihmisten kokemus työstä ja työn palkitsevuudesta voi muuttua. Myös vaatimukset tiimien vetämiselle sekä organisaatioiden johtamiselle muuttuu, kun ihmiset ovat fyysisesti erillään ja toimintaympäristössä tapahtuu mullistuksia. Miten työstä voi rakentaa palkitsevaa myös poikkeustilassa?
  • Tutustu hyvän webinaarin perusteisiin! Siviksen Youtube-kanavalla on katsottavissa tallenne webinaarista, joka antaa aineksia hyvän webinaarin toteuttamiseen. Koulutuksen vinkeillä pääsee alkuun osallistavan, oppijalähtöisen webinaarin, verkkoluennon, palaverin tai ohjaustapaamisen toteuttamisessa.
  • Lukaise ja tulosta pikaohjeet maksuttomien etätapaamisen työkalujen käyttöön! Miten toteutetaan ryhmäpuhelu, ja entä kuinka käytetään Whatsappia, Google Hangoutsia, Skypeä ja Google Drivea etäpalavereissa?
  • Tutustu Zoom-ympäristön emännän/isännän (host) työkaluihin! Siviksen Youtube-kanavalta löydät napakan mittaisen ohjevideon Zoom-verkkokokousympäristön käyttöön.