Oppimisen olohuone -koulutuksen ennakkoilmoittautuminen auki

Huone, jossa sohva, pöytä, tuoli, kirjahylly ja viherkasveja.

Mitä: Koulutus perehdyttää osallistujat Taitotuunaajat-ESR-hankkeessa (2016-2019) kehitetyn Oppimisen olohuone -toiminnan periaatteisiin ja antaa välineitä toteuttaa toimintaa omassa organisaatiossa. Oppimisen olohuone on matalan kynnyksen yksilöllinen ohjaus- ja oppimisympäristö, josta aikuinen voi saada henkilökohtaisiin tarpeisiin perustuvaa tukea oppimiseen ja perustaitojen kehittämiseen.

Kenelle: Ammattilaisille ja vapaaehtoisille, jotka haluavat syventää osaamistaan aikuisten erilaisten oppijoiden kohtaamisessa, oppimisen tukemisessa ja ovat kiinnostuneita Oppimisen olohuone -mallista. Koulutus sopii esim. kirjastojen, järjestöjen ja oppilaitosten henkilöstölle.

Hinta: Koulutus maksuton. Tilauskoulutuksissa organisaatiolle voi aiheutua kustannuksia kouluttajien matka- ja yöpymiskustannuksista.

Toteutus: Osallistua voi joko yhteen tai useampaan koulutusosioon. Koko koulutusosiosta sinun on mahdollisuus saada 3 op:n laajuinen digitaalinen osaamismerkki. Myös 0,5-1 päivän tilauskoulutuspaketit ovat mahdollisia, jolloin kuitenkin toivotaan, että joku organisaatiostasi osallistuu koko Oppimisen olohuone -koulutuskokonaisuuteen.

Aikataulu:

ti 15.9.2020 Oppimisen olohuone toiminnan – periaatteet

to 1.10.2020 Oppimisen tuen välineet ja erilaiset oppimisen menetelmät

ti 3.11.2020 Oppimisen olohuoneen perustamisen lähtökohdat

Paikka: Vuorikatu 16 A, Helsinki, Erilaisten Oppijoiden Liitto. Koulutuksen lähipäivien ohjelma siirretään verkkoon tarvittaessa. Osallistujia informoidaan muutoksista mahdollisimman pian.

Ilmoittautuminen: Syksyn koulutuskokonaisuuksiin ennakkoilmoittautuminen 17.4.2020 mennessä: sari.haapala (at) eoliitto.fi

Lisätietoja:
Heli Turja, heli.turja (at) eoliitto.fi