Webinaari pe 1.12.2017: Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen

Tervetuloa perjantaina 1.12.2017 klo 9-11 webinaariin, jonka aiheena on perustaitojen osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen.
Mitä tarkoitetaan, kun tunnistetaan osaamista? Miten ammatillinen oppilaitos voi tunnustaa osaamisen, joka on saavutettu muualla kuin opinnoissa? Mitä tunnustaminen tarkoittaa käytännössä? Miten perustaitoja voidaan tunnistaa ja tunnustaa?

Webinaari on tarkoitettu kaikille perustaitojen oppimisesta ja kouluttamisesta kiinnostuneille. Perustaidoilla tarkoitetaan luku-, kirjoitus-, numero- ja tietoteknisiä taitoja, joita aikuinen tarvitsee työssä, opinnoissa ja arjessaan. Maksuttoman webinaarin järjestää TAIKOJA-koordinaatiohanke.

Linkki webinaariin: bit.ly/taikojawebinaari tai https://eu.bbcollab.com/guest/5682abfa4553475fa98ed7ec7bf457f3.
Ei ennakkoilmoittautumista, mukaan mahtuu sata ensimmäistä sisään kirjautunutta. Kokoustila avataan klo 8.30. Mikäli et pääse paikalle perjantaina 1.12., ei huolta, sillä webinaari nauhoitetaan ja laitetaan jakoon TAIKOJAn sivustolle https://taikoja.fi.

Ohjelma:
klo 8.30 – 9 sisäänkirjautuminen ja asetusten tarkistaminen
klo 9.00 webinaari alkaa. Ohjelmassa mm. keskustelua perustaitojen osaamisesta, sen tunnistamisesta ja tunnustamisesta.

Webinaarin puhujina ovat:
• asiantuntija Lotta Pakanen, Ok-Sivis: Osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen prosessi ja käytänteet oppilaitoskentällä
• kehittämisjohtaja Maarit Suomela, Krits sr: Rikostaustaisten tietotekniset taidot
• Lisäksi webinaarissa kuullaan työnantajan näkökulma.

Webinaari päättyy viim. klo 11.00.

Lisätiedot: Elise Nyyssönen, elise.nyyssonen@omnia.fi, 040 126 72 48.

Huomioitavaa webinaarin osallistujalle:
• Käytä langallista verkkoa, jos mahdollista.
• Käytä Chrome- tai Firefox-selainta, jos mahdollista.
• Sulje ylimääräiset ohjelmat – varsinkin sellaiset, jotka käyttävät video- ja äänilaitteita.
• Kuulet äänet parhaiten, jos käytät ulkoisia kaiuttimia tai kuulokkeita.
• Kytke ulkoiset video- ja äänilaitteet tietokoneeseen ennen huoneeseen kirjautumista.
• Jos et ole aiemmin käyttänyt Blackboard Collaborate-ohjelmaa, tutustu ohjatun toiminnon avulla äänen ja kuvan määrittelyyn.