Fransberg, M., Honkatukia, P., Selin, A. & Pienimäki, M. (2022) "Tytöt ja pojat ympäristötoimijoina: ekofeministisiä ja intersektionaalisia tulkintoja". Teoksessa: Kiilakoski, T. (toim.) Kestävää tekoa: Nuorisobarometri 2021. Nuorisotutkimusseura / Nuorisotutkimusverkosto, p. 137-154.
Pienimäki, M.; Marttila, M. & Colliander, M. (2021) "Vegenakkeja ja pyöräilyä" – kyselytutkimus kaupungissa asuvien nuorten ympäristökansalaisuudesta. Nuorisotutkimus 39: 2, 27–45.
Pienimäki, M. (2020) "Participatory Photography Supporting the Social Inclusion of Migrant Youth". Youth Studies.
Pienimäki, M. & Kotilainen, S. (2020) “Media Education for the Inclusion of Vulnerable Youth”. Teoksessa: Hoechsmann, Michael; Carr, Paul R. & Thésée, Gina (toim.) Education for Democracy 2.0: Global Voices for Critical Media Literacy. Boston & Rotterdam: Sense Publishers, 64-82.
Koponen, M. & Pienimäki, M. (2020) "Toward the Transcultural Media Competencies of Migrant Young People". Teoksessa: UNESCO, MILID Yearbook 2017–2018, 145-154.
Pienimäki, M. (2019) “Improving the Wellbeing of At-Risk Youth through Media Participation”. Media Practice and Education, 20:4, 364–377.
Kotilainen, S. & Pienimäki, M. (2019) ”Participation through Public Media: Improving Media Literacy among Vulnerable Youth”. Teoksessa: Ranieri, Maria; Thevenin, Benjamin & Cappello, Gianna (toim.) The International Encyclopedia of Media Literacy: 2 Volume Set. New York: Wiley & Sons, 1–6.
Pienimäki, M.(2018) “Facilitating Creative Media Production through the Pedagogy of Multiliteracies: A Case Study with Vulnerable Young People”. The International Journal of New Media, Technology and the Arts, 13:3, 9–20.
Pienimäki, M. & Kotilainen, S. (2018) ”Youth participation in research on multiliteracies: Ethical perspectives”. Media Education Research, 8:1, 115–132.
Ks. laajemmat julkaisutiedot: https://cris.tuni.fi/