Joko olet pelannut PYRY-peliä?

PYRY-peli on minäpystyvyyttä, itsetuntoa sekä ryhmässä toimimista vahvistava lautapeli. Pelitilanteessa osallistujat pohtivat omia vahvuuksiaan ja kehittämisen kohteitaan sekä kertovat osaamisestaan. Pelatessa tsempataan myös pelikavereiden osaamista sekä pohditaan yhdessä työunelmia ja työllistymistä. PYRY-pelin pelaaminen on hauska ja helppo tapa pohtia omaa osaamista. Pelaaminen haastaa harjoittelemaan palautteen antamista ja vastaanottamista ja vahvistaa vuorovaikutus- ja ryhmätyötaitoja. Pelilomakkeelle kerätyt asiat ovat hyödynnettävissä myöhemmin esimerkiksi CV:n laadinnassa tai työhaastattelussa.

Lue tarkemmin PYRY-pelistä. Lue myös pelikokemuksista Kiipulan ammattiopistossa.

Voit tulostaa peliin tarvittavat osat alla olevista linkeistä. Huomaathan myös tulostusohjeet! Tulosta kaikki tiedostot värillisinä. Suosittelemme pelilaudan ja korttien laminointia.

PYRY-pelilauta_A3 – tulosta A3-kokoisena

PYRY-peliohje_A4 – tulosta A4-kokoisena

PYRY-pelilomake_A4 – tulosta A4-kokoisena (lomake on kaksisivuinen)

PYRY-pelin kortit_A4 – tulosta A4-kokoisena kaksipuoleisena arkkina ja leikkaa kortit pelissä käytettäväksi

Peli on tarkoitettu käytettäväksi ainoastaan tulostettuna (sitä ei voi pelata sähköisesti). Peli ei täytä saavutettavuusvaatimuksia, koska se on suunniteltu tulostettavaksi lautapeliksi.

PYRY-peli on kehitetty ja tuotettu Euroopan sosiaalirahaston (ESR) ja Keski-Suomen ELY-keskuksen rahoittamassa Pystyväksi ryhmässä PYRY-hankkeessa. Hanketta toteuttavat yhteistyössä Ammattiopisto Luovi, Kiipulan ammattiopisto, SASKY koulutuskuntayhtymä, Tampereen ammattikorkeakoulu ja Valo-Valmennusyhdistys.

Kuva: Tanja Siltala/Kiipulan ammattiopisto