Alansa uranuurtajanainen vuoden 2020 sähkösuunnittelija

sähköistä elektroniikkaa

Sähköinsinööritoimisto SHS Oy on valittu vuoden 2020 sähkösuunnittelijaksi. Kunniakirjan vastaanotti yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Helena Orasvuo.

Vuoden 2020 sähkösuunnittelijaksi on valittu Sähköinsinööritoimisto SHS Oy, jonka perustaja ja toimitusjohtaja on Helena Orasvuo. Naistech-hanke onnittelee Orasvuota ja kiinnittää erityisesti huomiota siihen, että nyt palkittiin alansa ainoa nainen. RAKLI ry ja Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry valitsevat vuoden sähkösuunnittelijan nostaen näin esiin esimerkillisesti toimivia sähkösuunnitteluyrityksiä ja sähkösuunnittelijoiden työn osaamisvaatimuksia.

Orasvuo kommentoi valintaansa seuraavasti: ” Yritykseni on edelleen ainoa naisen perustama ja omistama sähköinsinööritoimisto Suomessa. Sähköalan diplomi-insinööriopiskelijoiden joukossa naisia alkaa olla nykyisin enemmän, mutta insinööriopiskelijoiden joukossa ei vielä niinkään. On ilmeistä, että ammatinvalintaa tekevät nuoret naiset eivät tunne sähköurakoinnin fyysisen asennustyön ja sähkösuunnittelun eroa.”

Lähde: STT Info: Vuoden sähkösuunnittelija 2020 Sähköinsinööritoimisto SHS Oy: Alansa ainoa nainen palkittiin

SHS-sähköinsinööritoimisto