Naistech-paketteja lukion ja yläkoulun opinto-ohjaajille

Brainstorming-lakana

Tarjoamme lukion ja yläkoulujen opinto-ohjaajille 45 min -1,5 h paketteja. Paketit sisältävät tietoa ja ajatuksia tekniikan opiskelusta, opiskelualoista ja tekniikan työelämästä siellä työskentelevien naisten näkökulmasta.

Terveisiä NaisTech – naisvoimaa tekniikkaan hankkeesta, jossa pyritään lisäämään tyttöjen ja naisten kiinnostusta tekniikan alaan.

Meillä on mukana tekniikan alaa opiskelevia tyttöjä ja nuoria naisia, tekniikan parissa työskenteleviä naisia sekä runsaasti tutkittua ja kokemustietoa asiasta. Kutsukaa meidät, opiskelijoita tai tekniikan naisia opotunnille. Myös pojat saavat olla mukana. Voimme tulla paikalle tai toimia virtuaalisesti.

Tarjoamme seuraavia paketteja opo-tunneille:

• Miksi ja mihin opiskelemaan tekniikkaa? Ja miksi tyttöjenkin kannattaa miettiä tätä vakavasti? Tämä on perustieto- ja innostuspaketti asiasta. Tämä voi olla 45 min tai 1,5 h, kun mukana on yritys/opiskelija.

Lisäpaketteja:

• Tutustu tekniikan aloihin – opiskelijat opastavat tytöiltä tytöille.
    Tässä luokka valitsee etukäteen muutaman alan ja sen alan opiskelijat kertovat kokemuksistaan.
  • Omat vahvuudet ja unelmat – unelmoi itsellesi tekninen ura.
  • Tutustu ja haastattele tekniikan alalla työskentelevään naiseen ja tekniikan alan yritykseen.
    Tässä paketissa opiskelijat tutustuvat etukäteen yritykseen, tekniikan alaan ja siellä työskentelevään naisten ja laativat haastattelukysymyksiä. Me järjestämme teille haastateltavan.

Kiinnostaako? Ota yhteyttä ja varaa pakettisi tälle syksylle tai ensi keväälle.
Löydät Naistech-hankkeen myös Facebookista ja Instagramista (@naisvoimaa_tekniikkaan).

Tätä viestiä saa levittää.
Yhteistyöterveisin,
Elina Harju, elina.harju@tuni.fi, p: 046 9215157

Tiedote pdf-muodossa (aukeaa uuteen ikkunaan)