GenDis-hanke yhteiskuntatieteellisessä endometrioosikonferenssissa Birminghamissa 6.-7.7.2023

Hankkeemme postdoc-tutkija Maria Temmes kutsuttiin osallistumaan konferenssiin Reframing Endometriosis: Power, Politics, and Political Futures, joka järjestettiin Birmingham City Universityssä 6.–7. heinäkuuta 2023. Hän osallistui paneeliin “Reframing social and biomedical divides” yhdessä professori Andrew Hornen (Edinburghin yliopisto), Lone Hummelshojin (Endometriosis.org:n perustaja) ja tutkija Sharon Dixonin (Oxfordin yliopisto) kanssa. Paneelia veti Andrea Ford Edinburghin yliopistosta.

Kyseessä oli ensimmäinen yhteiskuntatieteellinen endometrioosiin keskittyvä konferenssi. Tilaisuus toi yhteen endometrioosin yhteiskunnallisiin ja kulttuurillisiin kysymyksiin keskittyviä tutkijoita, biolääketieteen asiantuntijoita, kansalaisjärjestötoimijoita sekä itsenäisiä kirjoittajia ja tutkijoita. Konferenssissa käytiin monipuolisia ja monialaisia keskusteluja, jotka toivottavasti jatkuvat tulevaisuudessa.