MultiLing Winter School 24.-28.2.2020

Laura osallistui Oslon yliopiston järjestämään talvikouluun, jonka teemana oli toisen kielen oppiminen tavalla tai toisella marginaalissa tai vähemmistössä olevien kansojen tai väestönosien näkökulmasta. Kurssilla käsiteltiin tutkimusmetodeita, kielipolitiikkaa, opettajankoulutusta ja ideologioita liittyen kieleen. Kurssin opettajista kolme oli Oslon yliopiston MultiLing-yksiköstä ja vieraileva luennoitsija, Martha Bigelow, oli Minnesotan yliopistosta. Erityisesti Bigelow tunnetaan aktiivisena tutkijana ja toimijana aikuisten luku- ja kirjoitustaitoon tukea tarvitsien toisen kielen oppijoiden tutkimuksen kentällä. Kurssilla kuultiin ja opponoitiin myös osallistujien esitelmiä, ja myös Laura esitteli omaa väitöskirjaprojektiaan.

(kuva www.uio.no)