Kuntoutus ja saavutettavuus − tervetuloa työpajaan 8.12.2021

Selin oleva nainen työpöydän ääressä edessään avoinna oleva läppäri, jossa online-palaveri.

Tule tapaamaan "etänä" kuntoutuksen ja virtuaaliteknologia-alan yrityksiä sekä mukaan ideoimaan, miten parannamme kuntoutuspalvelujen ja -toiminnan saavutettavutta sekä edistämme osallisuutta ja toimijuutta virtuaalikuntoutuksessa. Tervetuloa maksuttomaan työpajaamme 8.12.2021!

Työpaja on osa OKM-rahoitteista verkostohanketta ”Verkostoyhteistyöllä vauhtia tekoälypohjaisten virtuaaliteknologioiden saavutettavuuteen kuntoutuksessa” ja Kuntoutusalan osaamiskeskittymän, OsKu-verkoston toimintaa.

Maksuton työpaja on suunnattu erityisesti toimijoille, jotka ovat kiinnostuneita saavutettavuudesta, tekoälyn ja virtuaaliteknologian hyödyntämisestä kuntoutuksessa sekä alan yrityksille ja muille toimijoille.

Työpajan tavoitteena on tuoda yhteen eri kuntoutuksen toimijat ja kuntoutujat ideoimaan, miten parannetaan kuntoutuspalvelujen ja -toiminnan saavutettavuutta, sekä miten edistetään osallisuutta ja toimijuutta virtuaalikuntoutuksessa.

Työpajassa käsitellään esimerkkien avulla seuraavia teemoja:

• Virtuaalikuntoutus kuntoutumisen tukena ja saavutettavuus yhteiskunnassa
  • Digitaalinen saavutettavuus kuntoutuspalveluissa
  • Saavutettavuutta virtuaalikuntoutuksella – osallisuus ja toimijuus yhdenvertaisen osallistumisen mahdollistajana

Miksi osallistua? Osallistumalla kasvatat ymmärrystä kuntoutuksen saavutettavuudesta ja saat mahdollisuuden keskustella eri näkökulmista eri toimijoiden kanssa. Työpajassa syntyvät ideat kirjataan muistiinpanoiksi hankkeen käyttöön. Kerätystä aineistosta voidaan myös kirjoittaa julkaisuja ja raportteja.

Työpaja järjestetään virtuaalisesti ke 8.12. klo 12-15. Työpajan kielenä on suomi. Ilmoittaudu työpajaan 3.12.2021 mennessä tämän Microsoft Forms -linkin kautta.

Lähetämme ilmoittautuneille Zoom-linkin työpajaan sähköpostitse ma 6.12.

Kutsua saa jakaa vapaasti kaikille kuntoutuksen parissa työskenteleville ja kuntoutujille.

Tervetuloa!

Tero Avellan, Tampereen yliopisto