Teknologia, turvallisuus ja tapahtumat: Tampereen yliopiston tiimi esiintyi kaupunkitutkimuksen päivillä

Tampereen yliopiston tutkijat yhdistivät älykaupungin ja tapahtumakaupungin kehittämiskysymyksiä esityksessään.

Kaupunkitutkimuksen päivät järjestettiin 22.-23.4.2021 etäyhteyksin. Vuoden 2021 päivien teemana oli ”ilmiöiden kaupunki”.

SURE-hankkeen tuloksia ja teemoja esiteltiin työryhmässä 7: Älykaupunki – ilmiö vai kuvitelma. Ilari Karppi, Iina Sankala sekä Tampereen yliopistoon väitöskirjaa laativa Aalto-yliopiston tutkija Teija Vainio toivat esityksellään Teknologia, turvallisuus, ja tapahtumat: jälkiteollisen kaupungin muodonmuutos jatkuu työryhmän Smart City -keskusteluun älykkään tapahtumakaupungin rakentamisen näkökulman. Tarkastelussa painottui tarve helpottaa kaupunkitilan käytettävyyttä, joka korostuu etenkin tapahtumien aikaan.

Löydät esityksen Julkaisut-sivulta (linkki)

Kaupunkitutkimuksen päivien yhteisessä ohjelmassa oli lisäksi paneeli ilmiöpohjaisuudesta kaupunkitutkimuksessa. Yhtenä panelistina oli SURE-hankkeen Ari Koivumäki Tampereen ammattikorkeakoulun tutkimustiimistä!

Lue lisää päivien sisällöistä ja ohjelmista linkistä: Kaupunkitutkimuksen päivät 2021