Tervetuloa hankkeen aloituswebinaariin torstaina 10.3.2022 klo 13-15!

Tekstiilihankkeen sisältöä kuvaava kuvia, jossa eri materiaaleja ja ekosysteemiä kuvaavia elementtejä
Pirkanmaan kestävien ja älykkäiden tekstiilien osaamis- ja innovaatioekosysteemi

Tulevaisuuden älytekstiilit ovat pesunkestäviä ja kierrätettäviä - Tervetuloa mukaan rakentamaan älykkäiden ja kestävien tekstiilien ekosysteemiä Pirkanmaalle!

Hankkeessa tuodaan yhteen alan toimijoita, yrityksiä, tutkijoita ja kouluttajia verkostoitumaan ja luomaan uusia innovaatioita kestävän ja kierrätettävän älytekstiilimaailman ympärille. Perustettavaa ekosysteemiä varten kontaktoimme etupäässä Pirkanmaalla ja Hämeessä olevia alan yrityksiä.

Hankkeen tulevaisuusorientoitunut aloituswebinaari järjestetään torstaina 10.3.2022 klo 13-15, jonka teemoina ovat kierrätetyt ja uusiutuvat raaka-aineet älytekstiileissä, kestävä muotoilu ja käytettävyys sekä tuote- ja palveluinnovaatiot. Tilaisuus on maksuton.

13.00 Avaus, Paula Valonen TAMK

13.10 Hankkeen esittely, Kimmo Vänni HAMK

13.15 Telaketju-hankkeiden tuloksia ja näkökulmia älytekstiilien kierrätykseen, Pirjo Heikkilä VTT

13.35 Älytekstiilit – kudotut tekstiilirakenteet, vuorovaikutus ja CASE terveydenhoito, Emmi Pouta Aalto-yliopisto

13.55 Future visions 2030 – Tuotedatan kerääminen ja jakaminen – esimerkkejä painetusta elektroniikasta, Hannu Tanner VTT

14.20 Älytekstiilien valmistusprosessi, käytettävyys ja kierrätettävyys, CASE Image Wear Oy, Emma Kaappa (video)

14.25 Älytekstiilien tuotekehitys, tuotannollistaminen ja kierrättämisen mahdollisuudet CASE Myontec Oy, Pekka Tolvanen

14.45 HAMKin Muotoilun resurssit ja Valkeakosken laboratorio, Heidi Kerkola HAMK

14.50 TAMKin Tekstiilien testaus ja opetus sekä infoa hankkeen tulevista työpajoista ja osallistumisesta jatkossa, Paula Valonen TAMK

14.55 Webinaarin päätössanat

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Ilmoittautuminen 7.3.2022 mennessä tämän linkin kautta. Lähetämme ilmoittautuneille seminaarilinkin 8.3.2022.

Kutsua saa vapaasti jakaa aiheesta kiinnostuneille!

Lisätiedot: projektipäällikkö Paula Valonen, paula.valonen@tuni.fi