Avoimet ovet ja lämpimät glögit – tervetuloa Metsälämpäreen avajaisiin!

Kuvituskuva. Vilttiin kääriytynyt nainen pitelee mukia käsissään.
Kuvituskuva. Alora Griffiths / Unsplash.com

Tule aloittamaan aamu kanssamme lämpimällä glögimukilla 5.12.2023 klo 8.30 Metsälämpäreen – metsäisen luentotilan – avajaisiin. Talvisen satumetsän tunnelmaan sinut johdattaa D-rakennuksen aulasta lähtevä lyhtypolku.

Mitä: Metsäisen luentotilan avajaisglögit ja tunnelmointia talviaamussa. Tule sellaisena kuin olet. Muista säänmukaiset lämpimät ulkovaatteet.

Missä: C-rakennuksen vieressä

Milloin: 5.12.2023 klo 8.30

Metsälämpäre on TAMKin uusi metsäinen luentotila, jonka opiskelijat ovat itse ideoineet ja saattaneet alulle Metsäresepti-hankkeessa. Olet lämpimästi tervetullut mukaan metsäisen luentotilan avajaisiin kanssamme riippumatta siitä, mistä yksiköstä tulet tai oletko koskaan aikaisemmin kuullutkaan koko Metsälämpäreestä! Pääset avajaisglögeillä tutustumaan Metsälämpäreeseen yhdessä muiden kanssa. Ehkäpä sinäkin viet tulevaisuudessa opiskelijasi metsään oppimaan.

Metsäresepti-hankkeen satoa

Metsäresepti-hankkeessa pyritään tuomaan luonto osaksi korkeakouluopiskelijoiden arkea ja mielenterveyden tukemista. Keväällä 2023 opiskelijat saivat itse ideoida, mitä metsän ja opintojen yhdistäminen voisi olla, ja mikä aidosti tukisi opiskelijoiden hyvinvointia ja vahvistaisi luontosuhdetta.

”Metsälämpäreen tavoitteena on tuoda opiskelijat metsäluonnon ääreen opiskelemaan joko luokan kanssa tai pienemmissä ryhmissä. Tylsän valkoisen ja tunkkaisen luokkatilan sijasta opiskelijat voisivat nauttia metsäympäristöstä ja raikkaasta ilmasta, joka parhaimmassa tapauksessa parantaa opiskelua, että siihen liittyvää motivaatiota”,

kertovat opiskelijat Eelis Danemann, Mige Huttununen ja Johanna Rantanen projektinsa loppuraportissa.

Metsälämpäre sateliittikarttakuvassa
Metsälämpäre sijaitsee aivan TAMKin päärakennuksen kyljessä.

TAMKIn opettajilla on nyt mahdollisuus hyödyntää suomalaista metsäluontoa opetusympäristönä varaamalla Metsälämpäreen Pepistä aivan kuin minkä tahansa TAMKin opetustilan.

Metsäinen luentotila sijaitsee TAMKin C-siiven, L-rakennuksen, Teiskontien ja Kekkosentien risteysalueen sekä parkkipaikkojen rajaamalla alueella.

Lue lisää Metsäresepti-hankkeesta täältä. Aiempaan juttuun Metsälämpäreestä pääset täältä.