Turvallisuuden testialustat -webinaari 1.12. klo 10:00-11:30

webinaari

Business Tamperen järjestää yhteistyössä Kylä-hankkeen ja Wapice Oy:n kanssa maksuttoman Turvallisuuden testialustat -webinaarin torstaina 1.12.22 klo 10:110-11:30

Tapahtuman lisätiedot

Business Tampereen webinaarisarjassa tutustutaan Tampereen kaupunkiseudun testiympäristöihin ja – alustoihin. Yritykset ja organisaatiot voivat hyödyntää näitä ympäristöjä ja alustoja toiminnassaan esimerkiksi uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen ja testaamiseen liittyen. Tässä webinaarissa torstaina 1.12. klo 10-12.00 tutustutaan turvallisuuden testialustojen tarjoamiin tutkimus- kehitys- ja innovaatiomahdollisuuksiin.

Webinaarissa on kaksi eri toimijaa esittelemässä omia testialustojaan:

Tampereen Yliopiston ja Tampereen ammattikorkeakoulun KyLÄ (Kyberturvallisuuden laboratoriot älyteollisuudelle) -hankkeen asiantuntijat esittelevät kyberturvallisuuden testialustaa kertoen kuinka yritykset voivat hyödyntää alustaa omassa tuotekehityksessä. Alusta on rakennettu Tampereen korkeakouluyhteisön ja Pirkanmaan älykkään teollisuuden parissa toimivien yritysten kyberturvallisuuteen liittyviä yhteistyöprojekteja varten.

Wapice Oy yhteistyössä Tampereen kaupungin kanssa on rakentanut Smart City IoT-alustan, jota hyödynnetään kaupunkivalaistuksen teknisissä järjestelmissä ja joka lisää näin turvallisuutta kaupunkiympäristössä. Alustaa voidaan hyödyntää myös erilaisten kaupunkiympäristöön suunnitteilla olevien sensorien, ohjattavien laitteiden ja analyysiratkaisujen koealustana.

Ohjelma:

• 10.00-10.05: Tervetuloa ja aloitussanat: Petri Nykänen – Ohjelmajohtaja, Business Tampere
  • 10.05-10.15: Tampereen yliopiston kyberturvallisuuden testialusta: Ville Haapakangas, Tampereen Yliopisto
  • 10.15-10.25: Smart City IoT – testialusta: Jari Kuusisto – Wapice Oy
  • 10.25-10.35: Virtuaalihuoneohjeistus
  • 10.35-10.40: Tauko, siirtymä virtuaalihuoneisiin
  • 10.40-11.30: Testialustaesitykset virtuaalihuoneissa (osallistujat voivat vierailla kummassakin huoneessa

Tilaisuus järjestetään etätoteutuksena Brella-alustalla. Lähetämme osallistujille tarkemmat ohjeet osallistumisesta ja rekisteröitymisestä Brellaan.

Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen tai mobiililaitteen, jossa on verkkoyhteys sekä virtuaalihuoneita varten mikrofoni ja kamera.

Webinaari on maksuton.

Ilmoit. päättyy: 01.12.2022 00:00, Siirry tapahtuman sivulle