Kylä-hankkeen tapahtuma Sastamalassa 10.10.2022

Kylä-hanke järjestää yhdessä Sastamalan yrittäjien kanssa kyberturvallisuustilaisuuden Sastamalassa 10.10.

Digitalisaatio on automaattista tietojen käsittelyä. Se avulla voidaan tehostaa teollista tuotantoa tai luoda uutta liiketoimintaa. Tämän päivän tuotantolaitteet ovat tietokoneita ja tietotekniikasta on tullut yksi merkittävimmistä tuotannon osatekijöistä. Tuotantolaitteet tarvitsevat tietoa ja tietoverkon kautta keskustelevat itsenäisesti erilaisten palvelujen ja ohjelmistojen kanssa. Tietotekniikasta, tietoliikenteestä ja ohjelmistoista on tullut yksi tuotantoprosessi, joka pitää tuntea, valvoa ja ylläpitää.

• Tunnetko yrityksesi tuotantoympäristön tietotekniikan?
  • Tiedätkö miten yrityksesi ATK on tehty ja miten sitä pitäisi ylläpitää?
  • Osaatko ostaa yrityksellesi tietotekniikan ylläpidon ja oikean toiminnallisuuden?
  • Tiedätkö, missä tuotannon ja toimiston tietotekniikan rajat kulkevat?
  • Tiedätkö mistä ohjelmistoista tuotantosi jatkuvuus on riippuvainen.

Tilaisuudessa saat ajatuksia miten tuntemattomaksi kasvaneen tuotantoympäristön voi ottaa haltuun. Miten voit varmistaa tuotantosi jatkuvuutta, myös tietotekniikan aiheuttamissa häiriötilanteissa. Tilaisuudessa voit antaa ajatuksia, keskustella ja esittää mielipiteitä miten KyLÄ -hankkeen ympäristöt ja konseptit voivat tukea ja auttaa yritystäsi.

Tapahtuma on osa Tampereen Ammattikorkeakoulun ja Tampereen Yliopiston KyLÄ -hanketta. Hankkeessa rakennetaan kyberturvallisuuden innovaatioalusta, joka palvelee Pirkanmaan alueen yrityksiä. Alusta mahdollistaa muun muassa erilaiset tutkimushankkeet ja koulutukset.

Aikataulu:

• Aamupala 8:30 – 9:00
  • Kyberturvallisuuden tilannekuva Suomessa 9:00 – 10:00 (Mikko Viitanen)
  • Tuntemattoman ympäristön haltuunotto 10:00 – 11:00 (Jari Seppälä ja Mikko Korpela)
  • Yrityksen johdon kokemuksia 11:00 – 11:30 (Lasse Borg)
  • Keskustelu 11:30 – 12:00 (Lasse Borg, Mikko Viitanen, Jari Seppälä ja Mikko Korpela)
  • Esitykset päättyy 12:00
  • Tilaisuus päättyy 12:30