Kyberturvallisuus ei ole vain ICT-nörttien hommaa

Ryhmä sosiaalialan yhdistysten työntekijöitä saapui TAMKille 11.10.2019 kyberturvallisuuteen liittyvään työpajaan ja todistivat, että kyberturvallisuus on todellakin kaikkien asia.

Ryhmän kanssa kehitettiin päivän aikana heille itselleen sopivaa ”kyberturvapäivää”. Tavoitteena oli kokeilla muutamilla erilaisilla menetelmillä keskeisten asioiden läpikäyntiä ja sitten kehittää kokemusten pohjalta koulutuksesta valmis paketti.

Kokeilimme päivän aikana mm. harjoittelua (kyberuhkaharjoitus), pelimuotoista visailua sekä tietoiskutyyppistä ajankohtaisten asioiden läpikäyntiä.

Osallistujat olivat varsin tyytyväisiä päivään ja kokivat osallistumisen olleen hyödyllistä:

Työpajan pohjalta kehitettiin täsmäkoulutus, jota voidaan tulevaisuudessa toteuttaa vastaavaa osaamista tarvitseville tahoille. Päivän aikana syntyi myös muita ideoita mm. harjoitusmuotoiseen koulutukseen liittyen, joita pystytään hyödyntämään koulutusten kehittämisessä. Kiitos näistä ajatuksista ja palautteista osallistujille!

Kiitos osallistumisesta Lapsettomien yhdistys Simpukka ry, Korento ry, Monikkoperheet ry, Nuoret lesket ry, Käpy ry, Perhehoitoliitto ry, Sateenkaariperheet ry, Crohn ja Colitis ry sekä Monimuotoiset perheet -verkosto.