Maakuntaroadshow: Miten varmistat tulevaisuuden osaavat työntekijät yrityksellesi nyt ja tulevaisuudessa?

Roadshown otsikko lilalla pohjalla

Pirkanmaalla on parhaillaan useita hanke- ja verkottumisavauksia valmistavan teollisuuden ja yleisesti yritysten kehittämiseksi. Maakuntaroadshow -sarjan kevään 2021 ensimmäisessä tilaisuudessa esiteltiin alueiden hankkeita ja sekä muutamaa Tampereen korkeakouluyhteisön, VTT:n, Business Tampereen ja Pirkanmaan liiton vetämää isoa alan avausta.

Keväällä aloitettu roadshow -sarja jatkui  ”Miten varmistat tulevaisuuden osaavat työntekijät yrityksellesi nyt ja tulevaisuudessa” -seminaarina 11.10.2021. Tilaisuus järjestettiin hybridinä Ikaalinen Spa:ssa ja verkossa.

Syksyn tilaisuudessa keskityimme esittelemään yrityksille kehittämismahdollisuuksia, tehtyjä toimenpiteitä ja niiden tuloksia. Toimme hankkeet tällä kertaa esille lyhyesti keinona resursoida tekemistä, löytää tarvittavat kontaktit ja liittyä konkreettisesti mukaan toimenpiteisiin. Tavoitteena on saada tärkeät asiat laajemman toimijajoukon tietoon ja lisää aktiivisia tahoja mukaan yhteisiin Pirkanmaan laajuisiin toimenpiteisiin.

Tilaisuuden päätteeksi tutustuimme Ikaalinen SPA:n ”etätyö- ja koulutuskeskukseen” sekä keskustelimme yhteisen lounaan äärellä tilaisuuden teemoista ja tulevaisuuden yhteistyöstä.

Tapahtuman tallenne on myös katsottavissa Youtube -striiminä osoitteessa: https://www.youtube.com/watch?v=8_wBbQoItNA

Ohjelma:

Tilaisuuden avaus

Yhteistyöstä vastaus teollisuuden tulevaisuuden kehittymishaasteisiin

SIX-yleisesittely (Sustainable Industry X) – Harri Nieminen, VTT (20 min)

Kuinka hankkeilla vastaamme haasteeseen?
– Saskyn ja yritysten yhteistyön mahdollisuudet – Joni Liukkonen, Sasky-koulutuskuntayhtymä (15min)
– Fieldlab- ja FMS Training Center -virtuaalivierailut ja infrojen käyttö – Jere Siivonen ja Timo Rainio, TAMK (10 min)
– Menoerät tuloeriksi – Noora Markkanen, TAMK (5 min)
– SMH- ja InnoHEIs-hankkeet palveluksessanne – Timo Rainio, TAMK (5 min)