Niina pitämässä esitelmäänsä Embodied completions as hybrid turns in second language interactions.
Toisen kielen oppimista erilaisista käyttöpohjaisista tulokulmista lähestyviä tutkijoita yhteen kokoava Thinking, Doing, Learning -konferenssi järjestettiin ennen juhannusta 2019 Jyväskylässä. Konferenssi oli neljäs laatuaan ja sen aikana pohdittiin muun muassa, mitä kieli on, mitä oppiminen on ja mitä kognitio on sekä miten nämä pohdinnat vaikuttavat ymmärrykseemme siitä, miten toisen kielen oppimista voidaan tukea ja opettaa.
Niina ja Leila Kääntä järjestivät ennen varsinaista konferenssissa Multimodal approach to language learning in social interaction –työpajan, jossa tarkasteltiin hyvin monipuolisia videoaineistoja ja kielenkäyttö- ja kielenoppimistilanteita niissä. Tämän lisäksi Niina ja Laura pitivät konferenssissa itsenäiset esitelmät, joista kumpikin liittyi multimodaalisuuteen ja etenkin kehollisuuteen tiiviisti. Niina puhui raksa-aineistostaan ja siinä esiintyvistä hybridisistä vuoroista, jotka päätetään kehollisesti. Laura taas esitelmöi multimodaalisten sananselitysten kehittymisestä luokkahuonevuorovaikutuksessa.
Konferenssin verkkosivuille pääsee tästä: https://www.jyu.fi/en/congress/tdl2019
Laura esitelmöimässä aiheesta Multimodal word explanations over time by beginning second languag users