Langnetin kesäkoulu 19.-23.8.2019 Turussa

Laura ja Anna-Kaisa osallistuivat kielentutkimuksen tohtorikoulutusverkosto Langnetin järjestämään kesäkouluun Turussa Åbo Akademin tiloissa. Anna-Kaisa aloitti kokopäiväisenä väitöskirjatutkijana vain pari viikkoa ennen tapahtumaa – kesäkoulu olikin mitä mainioin tapa polkaista tohtoriopinnot käyntiin!

Kesäkoulun aikana kuunneltiin luentoja tärkeistä aiheista, kuten kielestä ja siihen liittyvästä eriarvoistumisesta Yhdysvaltojen kontekstissa, osallistuttiin työpajoihin tieteen yleistajuistamisesta sekä kuultiin kansainvälisissä journaaleissa julkaisemisesta. Viimeisenä päivänä kokoontuivat myös teemaryhmien aineisto- ja tekstiseminaarit. Laura esitteli Multimodaalisuus vuorovaikutuksessa ja toiminnassa -aineistoseminaarissa oman aineistonsa keräämiseen liittyviä seikkoja.

Tärkeän tieteellisen sisällön lisäksi kurssi tarjosi paljon uusia kontakteja sekä mukavaa vapaa-ajan ohjelmaa lämpimän kesäisessä Turussa: nautimme illallista jokilaivalla ja tutustuimme opastetulla kierroksella Luostarinmäen käsityöläismuseoon.

Loppukesän lumoa Aurajoen rannoilla.