Keskusteluntutkimuksen päivät 6.-7.2.2020 Helsingissä

Niina ja Anna-Kaisa kävivät esitelmöimässä Keskusteluntutkimuksen päivillä, joiden teemana oli tänä vuonna ”Kosketuksissa: yhteiskunta, vuorovaikutus, tosielämä”. Laura puolestaan oli mukana kuuntelemassa muiden esitelmiä. Konferenssi oli kaikin puolin onnistunut, ja järjestelyissä näkyi omistautuminen KETU-päivien onnistumiseen. Moni mainio esitelmä käsitteli yhteiskunnan ja tosielämän rajapintojen ja suhteiden näkymistä konkreettisissa vuorovaikutussekvensseissä niin arkisissa kuin institutionaalisissakin ympäristöissä.

Niina käsitteli esitelmässään syntaktis-kehollisia vuoron rakenneyksiköitä arkipäivän vuorovaikutustilanteissa. Anna-Kaisa käsitteli aloittelevien suomen kielen käyttäjien esittämiä kysymyksiä vapaa-ajan kokkauskurssilla ja analysoi laajaan kysymyskokoelmaan perustuen mitä ja miten aloittelevat S2-puhujat kysyvät.

Tänä vuonna KETU-päivien abstrakteja julkaistiin myös blogikirjoituksina, joita voit lukea täältä.

Konferenssi-illallisella tsempattiin toisia tutkijoita askartelemalla ja kirjoittamalla kortteja, jollaisen jokainen sai napata mukaan vaikkapa oman työhuoneen seinälle. Tähän tapaan: ”Täyttä laukkaa eteenpäin – onnea matkaan!”