AI-SIM-hankkeen ohjausryhmä kokoontui 6.3.2024

AI-SIM-hankkeen ensimmäinen ohjausryhmän kokous järjestettiin 6.3.2024 Tampereen yliopiston Hervannan kampuksella.

Kokouksessa ohjausryhmän kaikki osapuolet esittäytyivät ja esittelivät omia suunnitelmiaan hankkeeseen liittyen. Kokouksessa käsiteltiin myös hankkeeseen liittyviä sopimusasioita ja hyväksyttiin muun muassa Tampereen yliopiston ja Turun yliopiston tutkimussuunnitelmat. Lisäksi kuultiin projektin rahoittajan Business Finlandin puheenvuoro ohjausryhmän tehtävistä, odotuksista hankkeelle ja perusteluista rahoituspäätökselle.

Ohjauryhmän kokouksen jälkeen päivä jatkui kick-off workshopin muodossa. Workshopissa käsiteltiin vielä yksityiskohtaisemmin yliopistojen tutkimusryhmien ja muiden hankeosapuolten suunnitelmia hankkeessa sekä keskusteltiin tarkemmin yhteistyökuvioista mukana olevien organisaatioiden välillä. Lopuksi suunniteltiin vielä alustavasti seuraavia vaiheita hankkeessa.