Työpajat päätökseen juhannuksen alla

Tulevaisuustyöpajan keskeinen sisältö kuvattuna aikajanalla ja keskeisillä historian tapahtumilla, sekä käynnissä olevilla megatrendeillä.
Tulevaisuustyöpajan keskeinen sisältö

Hankkeessa järjestettiin kaupunkien vapaa-ajan palveluiden edustajien väliset palvelukohtaiset työpajasarjat touko-kesäkuussa 2021. Työpajat osoittautuivat monin tavoin antoisiksi.

Järjestimme hankkeessa kaupunkien vapaa-ajan palveluiden edustajien väliset palvelukohtaiset työpajasarjat touko-kesäkuussa 2021. Työpajat keskittyivät vapaa-ajan palveluista kirjastoihin, teattereihin ja konsertteihin sekä liikuntapalveluihin. Kutakin palvelua kohti järjestimme kolme työpajaa, jotka käsittelivät eri näkökulmia pandemian jälkeisessä ajassa.

Työpajojen tavoitteena oli kaupunkien välinen tiedonjako ja teemalliset tarkastelut. Työpajoissa syvennyimme tarkastelemaan 1. miten pandemia muutti palvelua, 2. ulos pandemiasta, kohti tulevaisuutta ja 3. palvelua vuonna 2030. Työpajoihin osallistuneiden syvä asiantuntemus auttoi tutkijoita pureutumaan kunkin palvelun erityisyyteen. Työpajoihin osallistuneille mahdollisuus kaupunkien väliseen näkemyksien ja kokemuksien jakoon osoittautui hedelmälliseksi.

juttu päivittyy…

Jenni Poutanen