Uutta tietoa korona-ajan vaikutuksista nuorten aikuisten elämään

Korona-aika vaikutti nuorten aikuisten elämään monin eri tavoin. Aiheesta on julkaistu kirja, jonka toimittamisessa ovat olleet mukana Under Pressure -hankkeen tutkijat Päivi Honkatukia ja Jenni Kallio.

Elämää korona-ajassa – Poikkeusolot nuorten aikuisten kokemana on kirja, jossa pääsevät ääneen 84 korona-aikana tavoitettua nuorta aikuista. Kirja valaisee, millaisia vaikutuksia koronakriisillä oli heidän elämäänsä ja tulevaisuuden suunnitelmiinsa. Elämää korona-ajassa on myös analyysi siitä, miten 2020-luvun alun toisiinsa kietoutuneet globaalit murrokset ja kriisit näkyivät ja vaikuttivat nuorten aikuisten elämässä.

Kirjan julkaisutilaisuus pidetään Tampereen yliopistossa 29.5. klo 15 alkaen. Tilaisuuden juontaa ja tutkijoita haastattelee kirjailija Elina Hirvonen. Kirjan herättämiä ajatuksia kommentoivat SPR:n Nuorten turvatalotoiminnan johtaja Leena Suurpää ja opiskelija Arla Selin. Musisoinnista vastaa Jani Matti Juhani.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy.