Miksi nuorisotutkimusta pitää opiskella myös yliopistossa?

Under Pressure -tutkimushankkeen logo, jossa U- ja P-kirjaimet

Millainen akateeminen oppiala on nuorisotutkimus? Miksi nuorisotyötä ja nuorisokysymyksiä pitää opiskella myös yliopistossa? Mitä annettavaa tiedeyliopistolla on nuorisotyön toimialalle?

Tampereen yliopisto on ainut nuorisotyön ja -tutkimuksen opetusta tarjoava yliopisto Suomessa. Mutta miksi näitä asioita pitää opiskella myös yliopistossa ja mitä erityistä annettavaa oppialalla on nuorisotutkimuksen ja nuorisotyön kentälle? Millaista asiantuntijuutta nuorisokysymyksistä yliopistotasoinen koulutus tuottaa, vahvistaako se nuorisotyön professiota ja vaikuttaako se nuorisotyön yhteiskunnalliseen arvostukseen?

Näistä asioista keskustellaan tänä vuonna valtakunnallisilla NUORI2024-päivillä Tampereella.

Keskusteluun johdattavat Under Pressure -hankkeen johtaja, nuorisotutkimuksen professori Päivi Honkatukia ja yliopisto-opettaja Juha Nieminen. Paneelikeskustelussa on mukana myös tutkijamme Susanna Ågren.

Miksi ihmeessä nuorisotyötä ja nuorisokysymyksiä pitää opiskella myös yliopistossa? Paneelikeskustelu 24.4. klo 13.30 yliopiston Linna K103 -rakennuksessa, osoite Kalevantie 5.