Vastaanottokeskuksissa asuu turvapaikanhakijoita.
Vastaanottokeskuksissa asuu myös tilapäistä suojelua saaneita henkilöitä.
Vastaanottokeskuksissa vietetty aika voi kestää pitkään.
Aika voi venyä useiden vuosien mittaiseksi.
Vastaanottokeskuksissa asuu lapsia, jotka ovat asuneet siellä syntymästään lähtien.
Tämä tutkimus toteutetaan yhdessä lapsien ja heidän perheidensä kanssa.
Osallistun lasten elämään ja kirjoitan näkemistäni asioista muistiinpanoja.
Juttelen lasten ja perheiden kanssa heille tärkeistä asioista.
Teen lapsille ja perheille tärkeitä asioita näkyväksi tutkimuksessani.