"On ainutlaatuista, että ammattikorkeakoulu on mukana geenitiedon hyödyntämisessä".

Tampereen ammattikorkeakoulu

– On ainutlaatuista, että ammattikorkeakoulu on mukana geenitiedon hyödyntämisessä. Teemme tutkimusta ja kehitämme terveydenhuollon nykyisten ja tulevien ammattilaisten osaamista tukemaan sitä valtavaa muutosta, joka lääketieteen alalla on tapahtumassa digitaalisuuden ja geenitiedon käytössä, kertoo sosiaali- ja terveysalan yliopettaja Arja Halkoaho Talouselämä-lehden Studiovieras-artikkelissa.

Tampereen ammattikorkeakoulu tutkii geenitiedon vastuullista käyttöä terveydenhuollossa. Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamassa Profitu-profiloitumishankkeessa luodaan uutta osaamista, koulutusta ja innovaatioita geenitiedon hyödyntämiseen. Alan uusinta tietoa viedään myös sosiaali- ja terveysalan koulutukseen.

Lue tästä Talouselämä-lehden 30.10.2019 julkaistu Studiovieras-artikkeli.