Yhteenveto tutkitusta tiedosta ja BIKVA-haastatteluista on saatu valmiiksi

Neljä palapelin palaa

Hankkeen ensimmäisen toimintavuoden yhtenä toimintona oli selvittää tutkitun tiedon ja bikva-haastatteluiden pohjalta, millaisia tarpeita maahanmuuttajaperheiden kanssa tehtävään työskentelyyn liittyy. Yhtäältä selvitettiin, millaisia tarpeita ja toiveita maahanmuuttajilla on perhepalveluille. Toisaalta selvitettiin, miten eri alojen ammattilaiset kokevat maahan muuttaneiden perheiden kanssa tehtävän työn ja millaisia tarpeita heillä on ohjausaineiston sisällöistä ja muodosta.

Hankkeen alussa hanketyöntekijät perehtyivät oman sektorinsa tutkittuun tietoon koskien maahan muuttaneiden asiakkaiden kanssa työskentelyä. Tämän tiedon pohjalta toteutettiin syksyn 2023 aikana lukuisia haastatteluita niin maahan muuttaneille perheille kuin heidän kanssa työskenteleville asiantuntijoille eri sektoreilla. Lopuksi haastatteluiden tuloksia esiteltiin ja lisätietoa kerättiin eri sektoreiden esihenkilöiltä. Kaikki tämä tieto kerättiin laajaan taulukkoon, joka toimii hankkeen edetessä tärkeänä suunnan näyttäjänä ohjausaineiston tuottamiselle.

Maija Linna opiskelee Itä-Suomen yliopistossa terveystieteiden maisteriksi. Hän suoritti opintoihin liittyvää harjoitteluaan Niitty 2 -hankkeessa ja on osallistunut monin tavoin hankkeen toimintaan. Yhtenä tehtävänään hän laati hanketyöntekijöiden taulukkoon keräämästä tiedosta artikkelin, jossa kuvaa yhteenvedon omaisesti tutkitun tiedon ja haastatteluiden tuloksia.

Artikkelin pääset lukemaan tästä.

Kuva: Pixabay