Lapsiperheet, nuoret aikuiset ja korona -tutkimusseminaari 26.11.2021 klo 12.15-14.30

Tampereen yliopiston lapsuuden, nuoruuden ja perheen tutkimuskeskus PERLA järjestää kaikille avoimen tutkimusseminaarin teemalla lapsiperheet, nuoret aikuiset ja korona.

Seminaari järjestetään yhteistyössä Koronaepidemian vaikutukset lähisuhdeväkivallan kokemuksiin ja palvelujen käyttöön (KOVÄ) -, Korona nuorten sukupolvikokemuksena? -ja ALL-YOUTH-tutkimushanke -hankkeen ja sen osahankken The impact of Covid-19 on young adults’ life courses and positionalities kanssa.

Seminaari on lähitapahtuma, jota voi seurata myös zoom-linkin kautta.  TERVETULOA!

AIKA: 26.11.2021 klo 12.15–14.30

PAIKKA: VIRTA 109 Auditorio, Åkerlunkinkatu 5, Tampereen yliopisto

LINKKI: https://tuni.zoom.us/j/66198967882

12.15–12.20 Tervetuloa (Katja Repo)

12.20–13.00 Koronakriisi ja arjen haltuunotto korkeakouluopiskelijoiden kuvaamana (Eriikka Oinonen ja Riikka Korkiamäki)

13.00–13. 40 Koti itsenäistymisen paikkana Covid19-pandemian aikana – nuorten aikuisten kokemuksia (Päivi Honkatukia, Jenni Kallio, Annika Valtonen, Maaria Hartman)

TAUKO

13.50–14.30

Koti, korona ja konfliktit – lapset ja lapsiperheet palvelujärjestelmän katveessa? (Johanna Hietamäki, Marita Husso, Anniina Kaittila ja KOVÄ-hankkeen tutkijat)

PUHUJAT:

Dosentti Eriikka Oinonen toimii sosiologian yliopistonlehtorina Tampereen yliopiston Porin yksikössä. Hänen tutkimuksissaan poikkileikkaavina teemoina kulkevat elämänkulku ja siirtymät, hyvinvointi sekä arkielämä. Hänen erityisenä kiinnostuksen kohteenaan ovat nuoret aikuiset. Sosiaalityön apulaisprofessori Riikka Korkiamäen kiinnostuksen kohteita ovat lapsuuden tutkimus ja nuorisotutkimus, nuorten vertaissuhteet, ystävyys, lasten ja nuorten sosiaalinen pääoma, osallisuus, sosiaalinen tuki, sosiaaliset voimavarat ja yhteisöt. Hän työskentelee Tampereen yliopiston Porin yksikössä.

Päivi Honkatukia, nuorisotutkimuksen professori, Jenni Kallio, väitöskirjatutkija, Annika Valtonen, tutkija ja Maaria Hartman, koordinaattori, ALL-YOUTH-tutkimushanke, Tampereen yliopisto.

Johanna Hietamäki, erikoistutkija, THL, Marita Husso, tenure track –professori, sosiaalipolitiikka, Tampereen yliopisto, Anniina Kaittila, Erikoistutkija, sosiaalityö, Turun yliopisto, Anu Karhinen-Soppi, KOVÄ hankkeen koordinaattori, THL, Tampereen yliopisto ja Turun yliopisto.

Lisätietoja: Katja Repo, katja.repo@tuni.fi