Tervetuloa sivustolle

Kirjoittanut Isa Välimäki

Tervetuloa Koneen säätiön rahoittaman Kirjallinen sukupuutto. Kadonneet kirjallisuuden lajit ja menneisyyden kuvittelu -hankkeen sivustolle! Kirjallisuustieteen alaan kuuluva hanke on käynnistynyt vuoden 2023 alussa. Lue lisää hankkeesta Esittely-sivulta.

Huomaa myös Kadonneita lajeja -sivu, jonka taulukkoon keräämme kadonneita tai perinteisessä muodossaan hiipuneita kirjallisuuden lajeja. Täydennämme taulukkoa hankkeen aikana ja julkaisemme blogissa lajeja käsitteleviä kirjoituksia.

Kirjoitamme blogissa matalalla kynnyksellä hankkeen kuulumisista ja tutkimusaiheistamme. Tutkimuksellisten ja taiteellisten intressiemme lisäksi saatamme aika ajoin tarttua myös kirjallisuudentutkijan sekä kirjailijan arkista työskentelyä valottaviin näkökulmiin. Tuomme näkyviin keskeneräisiäkin tuokiokuvia ja pohdintoja kunkin prosessin eri vaiheista. Blogiamme ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan niin tutkijat ja opiskelijat kuin kaikki kirjallisuudesta kiinnostuneet.

Projektin johtajaa, yleisen kirjallisuustieteen professori Sari Kivistöä haastateltiin joulukuussa 2022 Aamulehteen hankkeeseen liittyen. Käy lukemassa juttu osoitteessa: