JATKAS – Jatkuvaa kasvatusta Pirkanmaan metsiin -hanke järjestää neljän päivän koulutusmatkan Pohjois- ja Itä-Suomen jatkuvan kasvatuksen kohteille 18. - 21.5.

Maisemakuva Kuusamosta

JATKAS – Jatkuvaa kasvatusta Pirkanmaan metsiin -hanke järjestää koulutusmatkan Pohjois- ja Itä-Suomen jatkuvan kasvatuksen metsäkohteille toukokuussa 18. – 21.5.2022.

Matkalla tutustumme mm. jatkuvan kasvatuksen hakkuutyönäytökseen Oulaisissa, Metsähallituksen jatkuvan kasvatuksen tutkimusmetsiin Rovaniemellä (ns. Demometsä) sekä Metsähallituksen hakkuukohteisiin Suomussalmella. Ohjeisohjelmana vierailemme mm. Suurpetokeskuksessa Kuusamossa sekä Raatteentien historiallisilla sodanaikaisilla tapahtumapaikoilla Suomussalmella.

Matkaan sisältyvät bussikuljetukset, majoitus ja ruokailut. Majoitus on yhden tai kahden hengen huoneissa, ruokailuihin kuuluvat aamupalat ja päivittäin lounas.

Alustava ohjelma, muutokset mahdollisia:

Keskiviikko 18.5.

8.00 Lähtö Tampereelta TAMKista
10.00 Omakustanteiset kahvit Juustoportissa Jalasjärvellä
12.30 Lounas Mustakari, Kokkola
13.30 Metsäkeskuksen maastokohde Kokkolassa, poimintahakkuu
16.30 MS Hollanti, Oulainen, hakkuutyönäytös & nokipannukahvit maastossa
19.30 Majoittuminen Oulu, Hotelli Arina

Vapaata ohjelmaa, omakustanteinen päivällinen

Torstai 19.5.

8.30 Lähtö Rovaniemelle
10.30 Vierailu sahalla Tervolassa
12.00 Lounas Tervola (paikka tarkentuu myöhemmin)
14.00 Metsähallituksen kohde Rovaniemellä (Demometsä) & nokipannukahvit maastossa
16.30 Artikum/Pilke
18.00 Majoittuminen Pohjanhovi

Vapaata ohjelmaa, omakustanteinen päivällinen

Perjantai 20.5.

8.30 Lähtö Suomussalmelle
11.00 Lounas Talonpöytä, Kuusamo
12.30 Suurpetokeskus Kuusamo
15.00 Metsähallituksen kohde, keskeytetty hakkuu Suomussalmella & nokipannukahvit maastossa
18.00 Majoittuminen Kiannan kuohut, Suomussalmi

Vapaata ohjelmaa, omakustanteinen päivällinen, mahdollisuus kylpyläkäyntiin

Lauantai 21.5.

8.00 Aamupala
8.30 Lähtö Ratteentielle ja tutustuminen sodanaikaisiin, historiallisiin tapahtumapaikkoihin
10.00 Kotimatka Tampereelle, lounas ABC Iisalmi & omakustanteinen kahvi matkalla
18.30 Saapuminen Tampereelle

Matkan hinta täsmentyy myöhemmin. Koulutustapahtuman maksu on kokonaisuudessaan vähennyskelpoinen metsäverotuksessa.

Matkalle ilmoittaudutaan Metsäkeskuksen tapahtumakalenterin kautta. Ilmoittautuminen aukeaa maaliskuun alussa.

Matkalle on rajoitettu määrä paikkoja (30) ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Matka toteutetaan, jos ilmoittautuneita on vähintään 20. Ilmoittaudu viimeistään 30.4.2022 mennessä. Tarkempi ohjelma lähetetään ilmoittautuneille viikkoa ennen matkaa.