Naistenpäivän seminaari: Kuinka käy sukupuolten tasa-arvon Tampere3:ssa?

Tampereen yliopistoGePoCo ja NordWit järjestävät Tampereen yliopistolla naistenpäivän seminaarin Tampere3:sta 8.10. GePoCo:sta seminaariin osallistuvat hankkeen johtaja Johanna Kantola ja tutkijatohtori Paula Koskinen Sandberg.

”Tampere3-valmistelu etenee vauhdilla ja sen ympärillä kuohuu. Sukupuolten tasa-arvo puhututtaa julkisuudessa, esimerkiksi #metoo -kampanjan myötä. Mutta onko tasa-arvon edistäminen uuden yliopiston agendalla?

Kuinka sukupuolten tasa-arvo on huomioitu Tampere3-valmistelussa? Mitkä ovat sukupuolten tasa-arvon mahdollisuudet ja haasteet uuden yliopiston johtamiskulttuurissa, tehtävien jakautumisessa, huippututkimuksessa, palkkatasa-arvossa, ja seksuaalisen häirinnän poistamisessa? Kuinka Tampere3 tulee sitoutumaan konkreettisesti sukupuolten tasa-arvon edistämiseen?

Tervetuloa keskustelemaan näistä kysymyksistä Tampereen yliopiston sukupuolentutkimuksen tutkimushankkeiden järjestämään aamupäiväseminaariin!”

Katso tarkemmat tiedot ja ohjelma tästä!