Reunalaskennan hyödyt liiketoiminnassa 23.9.2022 Pori

DATOS-hankkeen teknologiafoorumissa puhutaan reunalaskennasta (edge computing) ja sen tehokkaasta hyödyntämisestä yritysten toiminnassa. Tapahtuma on livenä Porin yliopistokeskuksessa (Pohjoisranta 11 A), mutta voit halutessasi seurata myös etänä!

MITÄ: DATOS-hankkeen teknologiafoorumi: Reunalaskenta
MISSÄ: Porin yliopistokeskus, Pohjoisranta 11. Myös etämahdollisuus.
MILLOIN: Perjantaina 23.9.2022 klo 9.00–11.00
MITEN MUKAAN: ilmoittaudu alla olevalla lomakkeella läsnä/etätapahtumaan. Tapahtuma on ilmainen ja kaikille avoin.

Alustajina toimivat Jere Grönman Tampereen yliopistosta, Risto Saari ja Sadaf Nazari Solita Oy:sta sekä Maria Seppä-Lassila Hewlett Packard Enterprisesta. Risto, Sadaf ja Maria kertovat reunalaskennan hyödyistä teknologiana ja konkreettisia yrityscaseja aiheen tiimoilta. Esitys on osin englanniksi. Esitysten jälkeen on mahdollista jäädä keskustelemaan asiantuntijoiden kanssa.

Risto Saari ja Sadaf Nazari toimivat Solitalla konsultteina datalähtöisten palveluiden suunnittelussa ja toteutuksessa asiakkaille. Päivittäisessä työssä erilaiset datan hyödyntämisen mahdollisuudet ja koneoppiminen ovat osa ratkaisuja, joista osassa reunalaskenta on merkittävässä roolissa.

Maria Seppä-Lassila toimii HPE :llä ratkaisuarkkitehtina Ezmeral ohjelmistotuoteperheen parissa, keskeisiä teemoja päivittäisessä työssä ovat mm. data ja analytiikka, koneoppimismallien elinkaarenhallinta ja reunakeskeisyys.

DI Jere Grönman työskentelee Tampereen yliopiston Porin yksikössä projektipäällikkönä erilaisissa data-analytiikkaa, koneoppimista, avointa robotiikkaa, IoT-teknologiaa ja älymatkailua käsittelevissä hankkeissa.

DATOS-hanke rahoitetaan REACT-EU-välineen määrärahoista osana Euroopan unionin COVID-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.