Osaamisen kehittäminen ChatGPT:tä hyödyntäen 4.4.2023 Porissa

Teknologialla on ollut kautta aikain suuri merkitys yhteiskunnan kehittymiselle sekä yritysten kasvulle ja kilpailukyvylle. Suomen osalta tuo teknologinen kehitys on viime vuosina hälyttävästi hidastunut.

Teknologinen osaaminen pitää nostaa uudelleen kasvukäyrälle, jotta yrityksemme kasvavat ja pärjäävät globaalisti kovenevassa kilpailussa. Yritysten teknologisen osaamisen kehittämiseksi on useita mahdollisuuksia. Tässä tapahtumassa keskitymme yhteen tekoälyn sovelluksista, joka on ollut viime aikoina paljon julkisuudessa.

Aika: 4.4.2023, kello 14.00-16.00
Paikka: Porin yliopistokeskus, August, 1. krs ja Teams (linkki lähetetty maanantai iltana tapahtumaan ilmoittautuneille)

Tapahtuma on suunnattu erityisesti yrityksille, jotka ovat kiinnostuneita ottamaan teknologiasta enemmän irti sekä opettajille, jotka haluavat tietää enemmän yritysten teknologian osaamisen tarpeista.

Alustava ohjelma:

• Osaamisen ja teknologian merkitys, Saku Vähäsantanen, Satakuntaliitto, 15min, (kalvot, esitys kohdentuu 33-43)
  • ChatGPT osaamisen kehittämisessä, Mika Saari, Tampereen yliopisto, 15min, kalvot
  • Osaamisen ennakoinnin tulevia kehitystoimenpiteitä, Mikko Huhtala, Tampereen yliopisto, 15min
  • Kannattaako ChatGPTtä käyttää ohjelmistojen kehittämiseen?, Pekka Abrahamsson, Tampereen yliopisto, 15min, kalvot
  • Kahvi ja vapaa keskustelu 1h

Etäosallistujat voivat laittaa chattiin kysymyksiä tai pyytää puheenvuoroa.

Tapahtuman järjestää Tampereen yliopiston toteuttama DATOS-hanke, joka rahoitetaan REACT-EU-välineen määrärahoista osana Euroopan unionin COVID-19-pandemian johdosta toteuttamia toimia.