BLOGI: Havaintoja koulupolun solmukohdista – kokemuksia työharjoittelusta osana KNOT-hanketta

Auran kuva

Aura Korvenkontio on LAB Muotoiluinstituutin palvelumuotoilun opiskelija, jota motivoi halu kehittää parempia ja merkityksellisempiä palveluita käyttäjäymmärryksen pohjalta. Hän on harjoittelussaan Suomen Vanhempainliitolle tuottanut työkalun osana KNOT-hanketta, jonka tarkoitus on havainnollistaa koulupolun solmukohtia ja esitellä hyviä käytänteitä ja tapoja, miten eri koulupolun solmukohtia voidaan avata ja ennaltaehkäistä.

Koulupolku ei ole suora ja mutkaton. Jokaisen, niin lapsen, nuoren kuin vanhemmankin, matka koulupolulla sisältää vaiheita, joissa voi kohdata erilaisia haasteita. Siirtyminen uuteen kouluun, tuen tarpeen tunnistaminen tai arjen yhteistyö kodin ja koulun välillä ovat esimerkkejä tilanteista, joissa polkuun voi muodostua solmuja. Syksyllä 2025 sain mahdollisuuden työharjoittelussa Suomen Vanhempainliitossa syventyä juuri näihin kysymyksiin osana KNOT-hanketta.

Auran pohdintoja voit lukea enemmän täältä.

Kommentit

Vastaa

Käsitellään kommentteja...

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *