Publications and presentations

Publications

(2023). A Nordic model for supporting language learning in everyday contexts. In Fast track to vision 2030 (pp. 137-141). Nordic Trial Alliance. NordForsk. Oslo.

Lilja, N., Eskildsen, S. W., Wagner, J. H. F., Eilola, L., Jokipohja, A., Gudmundsen, J., Härmävaara, H-I., Piirainen-Marsh, A., Svennevig, J., Urbanik, P., Schümchen, N., & Poikonen, J.

(2022). Multimodal conversation analysis as a method for studying second language use and learning in a naturally occurring interaction. In G. Stam, & K. Urbanski (Eds.), Gesture and multimodality in second language acquisition (pp. 204-228). Routledge.

Lilja, N.

(2022). Raksalla suomea oppimassa: ymmärtämisen helppous, muistamisen vaikeus ja legenda kirjoittavasta opiskelijasta. In N. Lilja, L. Eilola, A-K. Jokipohja, & T. Tapaninen (Eds.), Aikuiset maahanmuuttajat arjen vuorovaikutustilanteissa: Suomen kielen oppimisen mahdollisuudet ja mahdottomuudet (pp. 121–148). Vastapaino.

Lilja, N., & Tapaninen, T.

(2020). Kielitietoisuuden haasteet ammatillisessa koulutuksessa: esimerkkinä rakennusala. In K. Rapatti (Ed.), Kaikkien koulu(ksi) : kielitietoisuus koulun kehittämisen kulmakivenä (pp. 157-174). (Äidinkielen opettajain liiton vuosikirja).

Lilja, N., & Tapaninen, T.

Presentations

CUSO doctoral school seminar on Gesture in Social Interaction. Leysin, Switzerland: Gestures in their material contexts: multimodal analysis of social actions

Lilja

Kielitieteen päivät, Jyväskylä (7.5.2024): Monikieliset käytänteet ja suomen kieli fyysisessä työssä – esimerkkinä rakennusala (GLO-LO).

Lilja

Ulkomaisten yliopistojen Suomen kielen ja kulttuurin opettajien opintopäivät, Tampere, Finland (13.8.2024): Kielenoppiminen käytännöllisessä toiminnassa - esimerkkeinä kokkaus, viljely ja rakennusala

Jokipohja, Anna-Kaisa

ICOP-L2 (5.6.2024): Manipulating objects for understanding in object-centered trouble sequences

Lilja, Niina & Jokipohja, Anna-Kaisa & Schümchen, Nathalie & Härmävaara, Hanna-Ilona

Keskusteluntutkimuksen päivät, Jyväskylä, Finland (9.2.2024): Kuvaavat eleet pyynnöissä

Lilja, Niina & Jokipohja, Anna-Kaisa

Keskusteluntutkimuksen päivät, Jyväskylä, Finland (9.2.2024): Osoittavat eleet ymmärrysehdokkaina

Jokipohja, Anna-Kaisa & Lilja, Niina

NORDISCO, Tampere, Finland (16.11.2023): Checking understanding with bodily deixis: The coupling of environment and previous actions

Jokipohja, Anna-Kaisa & Lilja, Niina

NORDISCO, Tampere, Finland (17.11.2023): Teaching know-how – Evaluation sequences in teaching and learning manual work

Schümchen & Härmävaara

NORDISCO, Tampere, Finland (17.11.2023): Students as teachers in vocational training: orienting to language learning in L2 peer interaction

Poikonen & Härmävaara

NORDISCO, Tampere, Finland (16.11.2023): Multilingual practices in construction work interaction

Härmävaara & Lilja

NORDISCO, Tampere, Finland (17.11.2023): Developing multimodal methods for recruiting assistance in construction work

Wagner & Lilja

Human body and embodiment, Oulu, Finland (17.8.2023) : Bodies at work: Instructing manual actions at construction sites

Lilja, N.

ICCA 2023, Brisbane, Australia, (June 2023): How to teach know-how? Evaluation sequences in teaching and learning manual work

Schümchen & Härmävaara

EMCA bootcamp, Odense, SDU (3.10.2022): Monitoring and guiding recipient's visual attention in instructions for manual actions

Lilja, Niina

EMCA bootcamp, Odense, SDU (3.10.2022): Visualizations in data analysis and data presentation

Schümchen

12th International and Interdisciplinary Conference on Applied Linguistics and Professional Practice (ALAPP) 2022 (15.9.2022): Students becoming professionals: Multilingual instruction sequences as coconstructed translanguaging spaces

Härmävaara, Poikonen

NOS-HS Language at work: Migrants at Nordic Workplaces workshop (14.9.2022, Jyväskylä): Glo-Lo: Globalizing construction work and local language practices project presentation

Lilja, Niina; Schümchen, Nathalie

L2-grammar in interaction workshop (Neuchâtel, Switzerland, 3.6. - 4.6.2022): Syntactic-bodily units in second language interaction

Lilja, Niina